Brooks har gjort st?nk under de senaste veckorna med tillk?nnagivandet av deras PureProject-l?pskor (som ska sl?ppas under h?sten). Medan jag v?lkomnar ankomsten av fler val f?r l?pare fr?n ett Adidas Ultra Boost Womens annat skost?lle, sitter n?got bara inte med mig n?r det g?ller Brooks 's?tt att avsl?ja dessa skor (och jag gillar verkligen skorna ...). Det b?rjade med det f?rsta inl?gget som publicerades p? Brooks Blog om PureProject. I posten diskuterar f?rfattaren hur Brooks samarbetade med ett marknadsunders?kningsf?retag: "... Brooks samarbetade med konsumentinsikt och designf?retag, IDEO. IDEO anses ofta vara det fr?msta design- och innovationsf?retaget. Detta beror till stor del p? Nike Air Max 97 Womens deras unika, kvalitativa tillv?gag?ngss?tt f?r konsumentinsamling och hur de syntetiserar det som inspiration f?r design. V?rt team reste landet fr?n Chicago till Austin till NYC f?r att prata med nya l?pare i ?ldrarna 25 till 35 ?r. " Ett par saker st?rde mig om detta. F?rst, varf?r betona marknadsunders?kning? Om du har som m?ls?ttning att utveckla en Nike Air Max 95 Mens prestationsprodukt f?r l?pare, b?r inte den fr?msta betoningen l?ggas p? forskning om hur den produkten kan tillverkas p? ett s?tt som ?r biomekaniskt st?rst? Skulle inte detta vara den punkt du vill betona n?r du introducerar produkten till v?rlden? Jag hade f?redragit n?got i linje med: Vi studerade varje typ av l?pare vi kunde hitta, b?de i labbet och p? v?gen. Vi r?dfr?gades med toppexperter p? l?pande mekanik ?ver hela landet. Vi konstruerade PureProjects skor genom att f?rst och Nike Air Max 270 Mujer fr?mst ?nska en biomekaniskt sund produkt, eftersom vi gjorde forskningen och vi vet vilka l?pare som beh?ver hj?lpa dem att maximera effektiviteten och minimera skaderisken (och vi har publicerat data f?r att bevisa det). Vi varierade h?lh?jder, vi varierade d?mpning, vi varierade i sista formen och vi kom upp med fyra skor som vi tycker passar b?st f?r de www.philshotton.co.uk flesta l?pare. Jag ?r inte marknadsf?ringsexpert, men om jag litar p? en sko f?r att till?ta jag ska springa fort och hindra mig Nike Air Max 90 Hombre fr?n att bli skadad, det ?r den typen jag vill h?ra. Senare i posten s?ger f?rfattaren att de ?r "... h?ller biomekanik som fokus f?r design p? b?da ?ndarna av spektrumet." Varf?r inte s?tta detta r?tt fram? Brooks har n?gra utm?rkta biomekaniska experter som jobbar f?r dem - varf?r inte g?ra dem till centrum? H?r ?r en andra punkt om konsumentinsiktet Nike Air Max 90 Femme Rose - varf?r fokuserar ditt arbete p? nya l?pare? Dessa ?r de personer med minst erfarenhet ute p? v?gar och sp?r och ?r minst sannolikt att kunna ge anv?ndbar information om vad som g?r en sko effektiv i praktiken. Jag vill att mina skor ska drivas av erfarna l?pare och biomekanikexperter, inte av personer som bara g?r in i sporten. Kanske ?r jag missf?rst?nd h?r, Adidas Superstar Donne men det verkar konstigt. "... den nya l?paren k?nner sig avkopplad fr?n den nuvarande detaljhandeln. De s?ker tydligt en www.johanweststeijn.nl enklare f?rst?else f?r skovalprocessen. "Det l?ter bra f?r mig, och jag h?ller med. Men i en senare artikel i Running Insight f?r vi detta citat fr?n Brooks vd Jim Weber: "Vi ser det h?r v?ldigt mycket som en specialprodukt, s?ger Weber," eftersom det ger butikerna chansen att beh?lla sin passande process och erbjuda deras kunder tv? olika typer av l?pande Adidas ZX 750 Hombre upplevelser. "OK. S?, l?rde sig Brooks genom sin konsumentinsiktforskning att nya l?pare letar efter en enklare f?rst?else av skovalprocessen, men deras VD s?ger att de utformade PureProject-skor s? att butikerna kan beh?lla sin nuvarande anpassningsprocess. Vilket ska det vara? "Vi anv?nder ett nytt proaktivt f?rh?llningss?tt till biomekanik som kallas Ideal. Idealisk teknik ?r inbyggd i mycket geometri av dessa skor. Det skapades f?r att fr?mja en l?pare ideal anpassning genom Asics Gel Lyte 5 Femme att f?rs?ka flytta kraftapplikationspunkter f?r att rikta kraftvektorer och sedan ladda interna strukturer f?r att f?rb?ttra prestanda och minska risken f?r skador. "