Den flexor hallucis brevis (FHB) muskel som Jay h?nvisar till ?r en egen fotmuskel (vilket betyder att den h?rstammar och s?tter in i foten) som fungerar f?r att b?ja stor?n ned?t (se r?d muskel i foto till v?nster - bild via Wikipedia och Gr?s anatomi). Den f?ster vid tv? sm? ben som kallas Nike Air Max Classic BW Hombre sesamoider, och forts?tter sedan att f?sta vid basen av den h?ga t?nens proximala phalanx (helt enkelt, den f?ster vid basen av stor?gen och hj?lper till att k?ra den i marken under st?ndpunkten). Flexor hallucis longus (FHL), ? andra sidan, ?r en extrinsisk fotmuskel (vilket inneb?r att den h?rstammar utanf?r foten) som f?ster p? fibula i underbenet och s?tter in p? benet p? toppen av storotonen. Som ett resultat krullar FHL den stora t?n n?r den flexiblar den. Given Jays tankar om FHB: s betydelse f?r stabilitet under stansfasen av k?rning, min hypotes skulle vara att denna muskel delvis ?r ansvarig f?r mina utvecklande bl?sor i denna speciella plats . Sammandragning av FHB h?ller stor?gen i en mycket stabil position mot marken under h?llning genom att tvinga basen av stor?gen ned?t och n?r jag trycker p? misst?nker jag att FHL Nike Air Span 2 Mujer b?rjar dra stora t?net lite tillbaka, vilket skapar friktion som leder till bl?san. Min gissning skulle vara att om FHL spelade den enda rollen h?r (till exempel om min FHB var svag) s? skulle min bl?sning ligga l?ngre fram p? min stor?, som jag har sett i andra bilder som publicerats online, men bara gissar vildt p? detta (och sn?lla, peka p? felet p? mina v?gar om jag ?r helt borta p? detta!). Jag har ingen avsikt att injicera Botox f?r Nike Air Max 90 Femme att f?rlamna min flexor hallucis brevis, men det skulle vara coolt att se vad som skulle h?nda! I ett n?tskal tror jag att det h?r s?ger att min stor? g?r precis vad det ska g?ra medan jag k?r (det vill s?ga stabiliseras under h?llning), och att min hud p? den platsen bara beh?ver s?tta upp lite. F?r ?vrigt kan jag k?nna ?mheten under denna plats under enstaka benbalansering, men det lindras om Nike Air Max Classic BW Femme jag f?rs?ker curla min stor? och h?ller den platt p? marken. Allt detta g?r mig misst?nkt f?r FHB: s och FHL: s kombinerade roll h?r f?r att orsaka det tryck som skapar markfriktionen som beh?vs f?r att orsaka bl?sning under min t?. (Abductor hallucis kan ocks? vara involverad, men l?t oss h?lla det enkelt f?r nu ... ). ?nd? ?r det hemma-meddelandet att inte gl?mma att du har muskler i dina f?tter, och de kan g?ra viktiga jobb n?r du k?r. Nike Air Max 97 Femme Koppla ihop det med skoninducerade deformiteter som vissa fall av hallux valgus (in?tb?jning av stor?gen) och f?tter / t?r anpassade f?r att sitta p? styva skos?lar och du kan se hur det kan ta lite att anpassa sig till n?got mindre (eller ingenting ) underfoot.I k?rde i min Road-X 233. Jag har haft dem i fyra m?nader nu, men som jag g?r de flesta av mina sp?r av sp?r och av sp?r brukar jag anv?nda Nike Air Max 270 Dames mina sp?rskor (Roclite 295) mesteparten av tiden. H?lscounteren ?r inte mer m?rkbar i Road-X vs Roclite. Jag hade inte haft n?gra Achilles problem n?r jag hade p? sig n?gra skor, och inga tips p? problem med Road-Xs, k?nde mig alltid bara som tofflor till mig. H?lsdroppen ?r ett par kvarn mindre i Road-X, men d? jag ocks? g?r enstaka k?rningar i mina plimsoles (noll droppe) och billiga par vandringssandlar (4mm droppe) och barfota (noll Adidas Superstar Femme droppe ;-), och jag ?r barfota st?rre delen av dagen, s? jag skulle inte ha om h?lsfallet borde ha varit en fr?ga. Jag har l?rt mig att justera min planters flexion vid landning enligt min footware s? jag tror inte att min landning ?ndras f?r mycket med footware. Ankelfogsvinkeln kommer att vara lite annorlunda mitt till sena st?ndpunkten men med den olika h?lsdroppen s? jag antar att detta kan Nike Air Span 2 Dames p?verka benet / Achilles-korsningen lite mer. N?r jag var ute p? spr?ng var mina kalvar lite sn?va men inte mycket annorlunda ?n jag anv?nds ocks?. Jag hade gjort en ganska full p? f?ltt?vling i veckan f?re skadan och en hel del hill / off trail tr?ning f?re den, s? risken f?r ?veranv?ndning skulle ha varit h?gre. Men resten av min kropp tycktes vara h?rdare som svar p? tr?ning och ras. Att skada mig sj?lv p? en godartad sp?rk?rning var Nike Free Run 2.0 Dam ganska en ?verraskning efter att allt missbruk som jag hade satt min kropp genom och ut?t tycktes vara hantering. Jag ?nskar att jag kunde fastst?lla vad som orsakade den faktiska skadan, om bara f?r att veta hur man h?mtar tidiga varningsskyltar och tillbaka tidigare. Kanske var det bara ett fall av allm?nt ?veranv?ndning - med mina kalvar att bli starkare och motst?ndskraftiga s? att de kunde l?gga mer belastning p? Achilles. Men det l?gre blodfl?det till Achilles var det bara att inte h?lla upp med anpassningarna i resten av min kropp.