Om eerlijk te zijn, ben ik ook nogal sceptisch dat het slaan van een middenvoet of voorvoet in een 12 mm-liftschoen een goede zaak is. Om een ??voorvoetaanval in een schoen met een grote hiellift te bereiken, is bij grondcontact nogal wat plantarflexie nodig om de hiel te verwijderen. Omdat bewijs in deze discussie een populair woord lijkt te zijn, wat voor bewijs is er dan dat dit veilig is? Moet www.philshotton.co.uk de bewijslast niet liggen bij het bedrijf dat het product laat zien dat het veilig is voor de consument? Is dit niet wat medicijnbedrijven moeten doen? "Sorry Zero Drop .. je misleidt je bloggers .. je zegt:" De meeste conventionele hardloopschoenen hebben een gemiddelde val van 12 mm, wat teveel impact en stress op de hielregio heeft ”. Onzin .. laat me het bewijs zien .. gepubliceerd in een peer reviewed wetenschappelijk tijdschrift. "Zoals ik eerder hier op Runblogger heb geschreven, is gebleken dat het slaan van de voorvoet de verticale impactpiek vermindert (veel studies, Squadrone en Gallozi, 2009 en Lieberman et al.) ., 2010 zijn recente voorbeelden) en de verticale impactbelastingssnelheid (Oakley en Pratt, 1988; Williams et al., 2000) met betrekking tot hielopvallend. Gegevens die geen verschil laten zien tussen de Nike Air Max 90 Femme Bleu belastingssnelheid van de voorvoet en de aanzetvoet van de achterklep zijn daarbuiten (bijvoorbeeld Laughton et al., 2003), maar er zijn beperkte gegevens die betrekking hebben op mensen die goed zijn gewend aan meerdere typen landingstypes. Gegevens over laadpercentages zijn soms moeilijk te interpreteren als hardlopers niet zijn gewend aan een loopstijl op blote voeten - bijvoorbeeld, De Wit et al., 2000 toonde een dramatisch toegenomen verticaal laadniveau bij blootvoets hardlopers in vergelijking met geschoeide hardlopers, maar hun blote voeten lopers hielden opvallend. Men zou volledig verwachten dat een blootsvoets hielcontact een hogere mate van belasting vertoont, aangezien er weinig ander kussen dan de hielvetpad aanwezig is om de krachttoepassing te vertragen. Lieberman et al., 2010 toonden aan dat gewoonlijk blootsvoets Nike Air Max 1 FemmeNike Air Max 90 Womens hardlopers overweldigend op de voorvoet terechtkomen, wat voorzichtigheid suggereert bij het interpreteren van studies van blote voeten hiel-spitsen (die waarschijnlijk niet gewend waren om op blote voeten te lopen). Zie dit recente (2011) artikel van Jenkins en Cauthon in het Journal of the American Podiatric Medical Association voor meer informatie over dit onderwerp. Waarom is hier iets van aan de hand? Hogere laadsnelheden voor verticale impact (hoe snel impact op het lichaam wordt uitgeoefend - denk aan stoten tegen een muur met je blote vuist versus een bokshandschoen) zijn in verband gebracht met blessures zoals stressfracturen van de onderste extremiteit (zie dit overzichtsartikel van Zadpoor ??en Nikooyan, 2011) ). Omgekeerd rapporteert Nigg, 1997 resultaten van wat lijkt op een ongepubliceerd proefschrift dat Nike Air Max 1 Womens suggereert Nike Air Max 270 Womens dat impactkracht en laadsnelheid niet gekoppeld zijn aan letsel, en dat een verhoogde laadsnelheid eigenlijk geassocieerd was met minder blessures. In deze analyse werd echter gekeken naar letsels op de korte termijn en niet naar letsels van een specifiek type. "U zegt verder:" De gedempte hiel van de hardloper raakt de grond als eerste in plaats van dat de schoen landt op de meer biomechanisch effici?nte middenvoet of voorvoet "... opnieuw. toon me het bewijs ... laat me je tijd sparen. je zult het niet vinden omdat het niet bestaat. "Overmatige hiel-inslag markeert een open uitnodiging voor potenti?le voet- en beenverwondingen. Maar minimalistische en blootvoetse hardloopschoenen hebben een veel kleinere kans. Dat betekent dat je nu op de middenvoet of op de voorvoet landt, zoals de natuur oorspronkelijk had bedoeld om Nike Air Max 95 Femme te rennen. Adidas Superstar Dam ".. balony .. absoluut geen bewijs van een verband tussen hielopvallend en verwonding .. en er is helemaal geen bewijs dat" de natuur " bedoeld om op de voorvoet te lopen. "Bartold vervolgt met een verwijzing door onderzoekers van de Universiteit van Massachusetts die meldt" een afname van 7% in loopeffici?ntie in de groep op blote voeten in een model dat blootsvoets vs geschoeid voorspelt. " niet precies weet naar welk papier hij verwijst, maar als het datgene is waarvan ik denk dat het het is, dan is het een abstractsamenvatting waarin een computermodel werd ontwikkeld op basis van metingen van één persoon. Er waren geen maatregelen voor zuurstofverbruik van levende mensen betrokken. Dus, het tweedimensionale computermodel gebaseerd op een persoon waarnaar wordt verwezen in een ongepubliceerd conferentiesamenvatting, Nike Air Max Classic BW Dam liep Nike Air Max 270 Womens beter op zijn hielen ... niet zeker dat ik dat als sterk bewijs beschouw. Jenkins en Cauthon (2011) geven een samenvatting van een aantal onderzoeken die een verminderde zuurstofconsumptie hebben aangetoond bij lopen op blote voeten in vergelijking met hardlopen. Om eerlijk te zijn, het is heel goed mogelijk dat dit gewoon een massa-effect is, omdat het verwijderen van schoenen gewicht verwijdert aan het einde van de ledematen.