En af de mest almindelige p?stande foretaget af minimalistiske og barfodet l?bere (selv inkluderet) er, at l?b i minimalistiske sko (eller barfodet) kan v?re et effektivt redskab til at styrke musklerne p? f?dder og ben. Tanken er, at det stramme, stive og altfor polstrede moderne fodt?j stiver foden, ?ndrer vores naturlige biomekanik og begr?nser fod- og benmuskelens evne til at fungere naturligt. Som f?lge heraf bliver disse muskler svage. En af de f?rste ting, jeg bem?rkede, da jeg begyndte min Nike Air Max 270 Femme egen rejse i minimalistisk l?b omkring to ?r siden, var, at mine f?dder f?lte sig anderledes. Min f?rste minimalistiske sko var Nike Free 3.0, og jeg kan tydeligt huske, hvordan jeg f?lte, at skoene arbejdede mine ben Nike Air Max 2017 Mens forskelligt, og jeg havde en f?lelse af "fylde" i mine f?dder, som jeg aldrig havde f?lt f?r (jeg kan ikke t?nk p? ord, der er korrekte for at beskrive f?lelsen ...). Jeg vidste, at noget skete, men jeg var virkelig ikke sikker p? hvad det var. G? frem i to ?r, og jeg er nu helt sikker p?, at mine f?dder har ?ndret form. Jeg har ingen "f?r" billeder, som jeg kan sammenligne med, men jeg finder ud af, at sko, der plejede at passe mig komfortabelt, nu er tr?ngende og smalle, og hvis jeg havde m?linger, ville jeg g?tte, at min forfod nu er bredere end den plejede at v?re. Intet bevis, men jeg mener, at dette er tilf?ldet. www.johanweststeijn.nl Jeg f?ler ogs? at min stor? har migreret lidt medialt, som om det fors?gte at skabe yderligere plads mellem sig selv og sine mindre br?dre. Alt dette f?rte mig til at begynde at lave nogle unders?gelser for at se lige Nike Air Max 2017 Mujer hvad vi ved om at k?re i minimalistiske sko kan faktisk styrke vores f?dder og ben. Det giver perfekt mening, men videnskabsmanden i mig ?nskede at se nogle data. Det er ret veletableret, at at leve et livs liv kan ?ndre anatomien og funktionen af ??vores f?dder. For eksempel, tidligere i dag l?ste jeg en fascinerende unders?gelse af en gruppe europ?iske forskere (D'Aout et al., 2009), hvor de rejste til det sydlige Indien og lavede anatomiske m?linger af f?dderne af almindelig skod og normalt uhyggelige individer. De tog ogs? m?linger fra en gruppe af belgier til komparative form?l, da selv de typiske shod Nike Air Max 2017 Mujerindianere b?rer for det meste non-constrictive sko som sandaler (de g?r typisk ogs? barfodet som b?rn). Ud over fodunders?gelsen havde de hver enkelt gang over en trykm?tte for at unders?ge, hvordan trykket p? fods?len anvendes Nike Air Max 90 Femme Rose under normal gang. Hvad forskerne fandt var, at den s?dvanlige unshod-gruppe havde de bredeste f?dder, og begge grupper af indianere havde l?ngere f?dder, n?r de blev korrigeret for den samlede kropsst?rrelse end belgierne. Med andre ord havde belgierne korte, skrave f?dder sammenlignet med indianerne (se figur 3 fra D'Aout-papiret, hvis du vil se, hvilke normale menneskelige f?dder, der ikke er blevet deformeret af fodt?j, skal se ud). Da de s? p? plantar-trykfordelinger under vandring, fandt de ud af, at den s?dvanlige barfodegruppe brugte mere af fodoverfladen til at sprede tryk (is?r i midterflodens omr?de)Nike Air Max 90 Femme , mens belgierne havde tendens til at udvise st?rkere og mere lokaliserede tryktopper under h?l og under 2. og 3. metatarsal hoved. Forfatterne konkluderer med deres abstrakt med f?lgende: "Menneskets evolutionshistorie viser, at barfodet er den biologisk naturlige situation. Brug af fodt?j er fortsat n?dvendigt, is?r p? unaturlige substrater, i atletik og i nogle patologier, men aktuelle data tyder p?, at fodt?j, der ikke respekterer den naturlige fodform og -funktion, i sidste ende vil ?ndre fodens morfologi og biomekaniske opf?rsel. foresl?r at g? og motion barfodet eller (hvis underlaget ikke tillader) at bruge sko, Adidas Superstar Femme der g?r det muligt for foden at fungere s? t?t som muligt i barfodetilstanden, kunne f?re til pr?stationsfordele for atleter. S?danne pr?stationsfordele kan opn?s for eksempel ved ?get muskelfunktion (som fundet af Nike Air Max TN Mujer Potthast et al. 2005, n?r man b?rer minimal sko) eller som f?lge af potentielt lavere skadesrate p? grund af mindre toptryk