Denk je dat de vorm van het lopen andere delen van het lichaam omvat dan de onderste ledematen? Het lijkt alsof de meeste, zo niet alle focus tegenwoordig ligt op voetstappen en schoenkeuze, maar ik zou zeggen dat andere factoren dan de plaatsing van de voet en de mate van hiellift bijdragen aan de "juiste vorm" tijdens het hardlopen. Uit de top van mijn hoofd, kan ik denken aan heuphoek / kanteling, lichaamshouding, arm dragen, enz. Als andere bijdragende factoren. Misschien omdat je vooral een schoenliefhebber bent en dit een schoenenblog is, dus je concentreert je hier op, maar persoonlijk denk ik dat de juiste hardloopvorm niet alleen voeten en schoenen of geen schoenen betreft. ?"Verbetering van de biomechanica" voor de wetenschapper in mij brengt energieverbruik Nike Air Max 270 Donne met zich mee, dat objectief gemeten kan worden in laboratoriumomstandigheden. We doen dit de hele tijd met proefdieren als we bestuderen hoe beweging invloed heeft op verschillende fysiologische Nike Air Max 90 Uomo parameters. Dus als een bijzonder hardloopvorm of hardlopen in een bepaalde hardloopschoen tot verbetering van de biomechanica leidt, zou dat betekenen dat de hardloper die in één vorm of type schoen tegen een ander loopt, minder energie zou verbruiken voor een bepaalde tijd in een bepaald tempo in een ideale instelling. Natuurlijk zouden dit soort experimenten nooit gedaan worden, maar dat is wat verbetering in de biomechanica voor mij betekent. Nog een laatste punt. Waarom gebruiken we altijd Kenianen als het 'ideaal' waar we allemaal naar moeten streven? Ik heb dat nooit helemaal begrepen. Ja, ze zijn geboren en opgegroeid zonder schoenen Nike Air Force 1 Donne en ja, ze zijn de snelste, meest effici?nte hardlopers ter wereld, maar betekent dit dat hun loopstijl / vorm ideaal is voor de VS? We worden niet met dezelfde genetische make-up geboren Nike Air Max Classic BW Mens als ze zijn. Anatomisch gezien zijn hun botstructuren, spiercompositie, aandeel bruin / wit vet, enz., Enigszins verschillend en ze zijn ge?volueerd naar aangepast lopen in hun omgeving. Dat zijn we gewoon niet. Zelfs als we met precies dezelfde vorm lopen als zij, zullen we niet dezelfde resultaten bieden. Wat voor hen werkt, werkt misschien niet noodzakelijk voor ons, met onze genetische samenstelling, in onze omgeving. Dat is de reden waarom ik altijd aarzel om conclusies te trekken op basis van observaties over hoe de Kenianen zijn opgevoed en hoe ze lopen als het "model" waarop we moeten adopteren. Misschien is dat daarom dat blootsvoets werken voor velen van ons niet werkt en veel mensen gewond raakt. Het heeft misschien niet alleen te maken met de snelheid van transitie ... er kunnen subtiele biologische verschillen zijn Nike Air Max 270 Womens die het voor sommigen moeilijker / onmogelijk maken om die stijl van hardlopen aan te nemen vanwege onze genetica. In het geval dat u geen abonnee bent, wilde ik vermelden dat de juni-editie van Runner's World (momenteel op kiosken) een artikel bevat van Peter Vigneron met de titel "Does Form Matter." Ik wilde Peter bedanken voor het opnemen van mij en mijn maat Harry Hollines (de blote voeten hardloper) in het artikel, en ik heb om te zeggen dat het best een reis was om een ??fotosessie te doen in mijn kleine lab. Dit is de foto die uiteindelijk in het magazine is gepubliceerd (dat is mijn collega Eric Berry op de loopband - hij is een veel betere hardloper dan ik!): Zoals je kunt zien, heb ik niet het chicste lab ter wereld, maar het past mijn doelen sinds ik het grootste deel van mijn academische leven heb gekeken naar beestjes Nike Air Max TN Femme kleiner dan het puntje van je pink vinger (kikkervisjes). Ik ben een nieuwkomer in de wereld van het runnen van onderzoek, maar heb de afgelopen jaren veel geleerd, en ik heb genoten van Nike Air Max 90 Femme het weggaan en het filmen van hardlopers in echte situaties (d.w.z. races). Labgegevens zijn waardevol, maar ik vind het ook belangrijk dat we ook kijken naar wat hardlopers echt doen wanneer ze op pad zijn, en mijn eerste wetenschappelijke publicatie over hardlopen wordt momenteel door collega's beoordeeld in een wetenschappelijk tijdschrift (ver langer en meer betrokken proces dan plaatsen op deze blog!) Hoe dan ook, ik raad aan om het artikel van Peter te lezen - hij doet een zeer evenwichtige klus bij een zeer controversieel onderwerp. Hij heeft ook een leuke video samengesteld waarin hij enkele van mijn racevideo's ontleedt en zijn gedachten Nike Air Max 2017 Donne geeft over de vorm van enkele elites uit de Boston Marathon.