Under den senaste veckan har jag skrivit recensioner av tv? l?gdr?ksskor fr?n Saucony - 5 mm drop Fastwitch 5 och nollfallet Hattori. N?sta Nike Air Max 97 Donne upp ?r Saucony Mirage (avsl?jande - dessa var fria medieprover fr?n tillverkaren). Av dessa tre skor ?r Mirage antagligen den mest liknar Saucony Kinvara, som jag rankade som en Nike Air Max 97 Femme av mina favoritskor i fjol. Mirage ?r tydligen en produkt av Kinvaras framg?ng p? marknaden (tydligen Kinvara var Sauksons tredje b?sts?ljande sko f?rra ?ret) och det riktar sig till ett segment av det l?pande samh?llet som kan frukta att springa i en mjuk, neutral sko som Kinvaraa r?dslan som jag personligen tror ?r obefogad). Enligt min mening ?r Mirage i grunden en uppbyggd version av Kinvara. Den har en mer traditionell och betydande ?vre, en st?rre h?lr?knare och mycket mer d?mpning runt fotleden. Nackdelen med den ?vre ?r att den l?gger p? vikt, men f?rdelen ?r att den borde vara mer h?llbar - jag har sett ett antal personer som klagar p? t?rar som Nike Air Max 270 Femme utvecklas i den yttre tyget i Kinvara-?vre (det h?r b?r fixas av en ny typ av tyg i Kinvara 2). Trots den ?dmjukare ?vre ?r Mirage fortfarande en ganska l?ttviktig sko som kommer Nike Air Vapormax Dames in p? ca 9.8oz i min storlek 10.Internellt skiljer Mirage fr?n n?gra av mina andra Saucony-skor i att ha en platt innersula utan tillsats av kudde i h?len. Niv?n p? b?gst?d motsvarar Kinvara, liksom den ?vergripande passformen. Det h?r ?r inte p? n?got s?tt en bred sko, men den passar min genomsnittliga breddfot ganska bra. Mirage-sulan k?nns ocks? n?got liknande Kinvara - de anv?nder b?da en relativt kusad typ av EVA som kallas Progrid Lite. Den stora skillnaden ?r att i Mirage finns Nike Air Max 270 Herr en liten m?ngd medialst?d i form av en b?jd plastkil under b?gen - detta kan l?tt ses (i svart) i bilden ovan. Den ?kade medialstabiliteten ?r inte riktigt allt som m?rkbar Adidas Ultra Boost Femme f?r mig p? spr?ng, men kan g?ra denna sko lite mindre skr?mmande f?r de som t?nker flytta fr?n stabilitetsutbildare till en ?verg?ngssko p? v?gen till mer minimalistiska erbjudanden. Adidas NMD Mujer N?r det g?ller h?l-framkantsdroppe, speglar Mirage Kinvaran att vara ca 4 mm droppe (utan innersula). En annan skillnad n?r man j?mf?r Mirage-sulan med Kinvara ?r att det finns lite mer gummis?l p? Mirage - det kan l?gga lite tillh?llande h?llbarhet p? den h?r skon. Jag gillar faktiskt att springa i Mirage mer ?n Jag trodde ursprungligen att jag skulle. Jag var oroad ?ver att vikt- och stabilitetselementen skulle st?ra mig, men de har inte varit s? mycket av ett problem. Jag Adidas Superstar Dam tror att det faktum att den enda k?nns v?ldigt mycket som Kinvara f?r mig att k?nna mig hemma i Mirage, medan den fasta sulan i Saucony Fastwitch 5 var lite avst?ngd f?r mig Adidas Yeezy Boost 350 Dam (jag har lagt mer mil p? Kinvara ?n n?gon annan sko under det senaste ?ret). Jag har k?rt s? m?nga som 15 miles i en enda k?rning i Mirage, och har inga stora klagom?l. Jag kommer f?rmodligen inte att logga in stora mil i Mirage fram?t, fr?mst f?r att jag f?redrar mindre sko, men det ?r definitivt ett solidt steg i r?tt riktning bort fr?n mer traditionella tr?ningsledare. Saucony Mirage ?r ett bra val som en down-down sko f?r dem som letar efter att komma ut ur traditionella stabilitetsutbildare och ?r inte f?rdiga att ta st?ten till n?got neutralt som Kinvara. Det delar en hel del likheter med Kinvara-liknande droppe, liknande passform, liknande k?nsla Nike Air Max 2017 Mujer underfot, men ?r en runt k?ttskor p? flera s?tt. Det ?r ocks? sannolikt att vara en mer h?llbar sko ?n Kinara. Mirage skulle vara ett rimligt val om ditt m?l ?r att g?ra en mycket Nike Air Max 270 Mujer l?ngsam ?verg?ng till mer minimalistiska erbjudanden. Jag har just k?pt den h?r skogen, verkligen med avsikt att g?ra denna "?verg?ng". Jag f?rs?kte denna sko mot den gr?na tystnaden som jag ?nskar jag hade ocks? k?pt (medel ?r korta !!). Repen rekommenderade inte tystnaden baserat p? min k?rstr?cka och halvmaratonm?l (det k?nde sig s? fint - men det ?r en platt !!). Han l?t mig inte ens titta p? Kinvaraen (jag pressar p? grund av det faktum att jag f?r tillf?llet kan vara ganska neutral men en heal anfallare ?nd?).